יונה יהב: "אם מה שקרה כאן, יהיה בכל הארץ – תהיה תבערה גדולה"

איתי גדסי 7 Comment on יונה יהב: "אם מה שקרה כאן, יהיה בכל הארץ – תהיה תבערה גדולה"

ראש עיריית חיפה היוצא, יונה יהב, התראיין ל'מהדורה המרכזית' | על הכשלון הגדול שלו: "האזרח הקטן מעניין אותו היום המדרכה מתחת לבית ולא הפרויקטים הגדולים בעיר" | יחסי חרדים חילונים בחיפה: "שני שליש מהחרדים הלכו איתי. 40 שנה אני בידידות עם החרדים ורק בשנתיים האחרונות התחיל בלאגן, תחקרו למה?"

יהב צילום: ראובן כהן
20:34
29.04.24
איתי גדסי No Comments on השר גנץ נפצע ברגלו ועבר ניתוח בבית החולים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש העיר היוצא של חיפה, יונה יהב, התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. יהב התייחס להפסדו בבחירות והגורמים לכישלון. יחסי חרדים חילונים בעיר. דעתו על עתיד הציבור החרדי בעיר.

הפקת לקחים: טעם הקהל השתנה כאן בצורה דרסטית. אין כאן דיור על הפרוייקטים הגדולים שעשיתי והשינוי האורבני, שכונות גדולות. אלה האדם מסתכל מה קורה למדרכה מתחת לבית שלי. זה חבל מאוד כי הדברים הללו יבואו לידי ביטוי בבחירות הכלליות לממשלה.

עוד אמר יהב: את הקמפיין ערכתי חמש שנים, בכל שכונה הגיעה צמרת העירייה בכדי לטפל בכל הבעיות של השכונה. האזרח לא מעניין אותו מה קורה מחוץ לארבע אמותיו. בברצלונה בשבוע הבא יש קונגרס לערים החכמות בעולם ששם חיפה מקבלת את פרס העיר החמה והנמל שלנו הוא השלישי בגודלו במזרח התיכון העיר הפכה להיות בינלאומית.

פסילת קאליש: הדרמה של פסילת קאליש, הפך את העניין לאנדרדוג שהיו אנשים שבגלל זה הלכו והצביע לה.

החרדים: רק בעלז ודגל היו נגדי אבל ש"ס ושאר החסידויות הלכו איתי בנאמנות והם יודעים למה. אני תמיד הייתי בקשר מצוין עם החרדים ועזרתי להם מאוד. לכן הם הלכו איתי. הגיעו ראשי קהל מחוץ לחיפה והם הפכו את היחסים למלחמת דת.

עוד אמר יהב: אני מאמין שאנחנו יוצאים לדרך חדשה בעיר, שיהיו מקובלים על כולם. אני בניתי את התרכיז הכי מיוחד בעולם בין כל הקהלים. מכל העולם באו ללמוד ממני איך מכינין את התרכיז הזה.

40 שנה מיודד עם החרדים: לא שגיתי בשום עניין, מי ששגה זה ראשי הקהל של דגל התורה הם הגיעו מחוץ לעיר. אני 40 שנה הייתי במועצת העיר והייתי עם החרדים והכל היה מצויין. אם מה שקרה כאן יהיה בכל הארץ תהיה תבערה גדולה. בשנתיים האחרונות גם המאבקים בתוך החרדים היו קשים מאוד, אצלנו מעולם לא היה פשקווילים ופתאום אתה רואה את זה. אצלנו בחיפה האדמו"ר מויזניץ הרשה ל40 חסידי ויזניץ ללמוד בטכניון, זאת האווירה של העיר.

פעילי דגל התורה הגיעו מבני ברק ומודיעין עילית. על ת"ת נתיבות משה, אנחנו מדברים על קריית משה, של הציונות הדתית. חצי מהתלמידים מקריית ים, והתושבים לא רצו שיהיה בית ספר כזה בשכונה שלהם. הפתרון של ש"ס היה טוב כי זה מרוחק מהשכונה. הבית ספר שם הוא לא חוקי.

האזינו לראיון:

צילום: ראובן כהן


7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    אם יהיה בכל הארץ עוד רודף חרדים אחד כמו יונה יהב-תהיה תבערה גדולה

  2. 6

    אם יהיה בכל הארץ עוד אכזרי ומושחת ורודף חרדים כמו יונה יהב-תהיה תבערה גדולה

  3. 5

    כרגיל, מבעיר את השטח בכוח מילותיו.

  4. 4

    הוא היה ראש העיר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. 3

    יונה די.מספיק לחפש אשמים.מספיק לנתח .עידן חדש לחיפה.שלחנו החיפאים אותות אזהרה.התראנו אבל הביטחון העצמי שלך לניצחון לא היה מוטל בספק.מבחינתך.מאחל לך בריאות ואריכות ימים.

  6. 2

    יהב שלום.בו נקטע את הפרק של יונה יהב.נהפוך דף ונתחיל בפרק שנקרא עינת קליש.אני ואני מניח שרובו של תושבי חיפה לא ראו התפתחות בעיר נהפוכו .מלבד ההרגשה שאנחנו פרה חולבת בבחינת הארנונה.לא ראינו שינויים בכל 3 הקדנציות.היה שלום מר יהב וזכותך לכעוס .בסהכ רצינו שינוי והגיע הזמן המיוחל.

  7. 1

    האמת על חיפה וקרית שמואל
    יונה יהב לא חשוד באהבת יתר לחרדים בנוסף באמת ההשקעה שלו בעיר חיפה היא באמת ברמה נמוכה אם הוא כבר מדבר על מדרכות וכבישים הוא לא טרח לתקן כמעט אם בכלל מדרכות וכבישים אבל זאת לא הנקודה,הבעיה של יונה יהב היא יותר התנהלות פיננסית גרועה של העיר חיפה והשקעה בארועי תרבות מטופשים, ולא מכוונת נגד ציבור זה או אחר.
    לגבי היחסים שלו עם הציבור החרדי כאחד שמשתייך לציבור הדתי לאומי שמתיימר להיות חרדל"י (אבל ללא הצלחה במקרה שלי כי חיצוניות זה לא הכל)
    היחסים עם הציבור החרדי בכלל אינם קלים, חלק מהציבור לפעמים חלק לא קטן תמיד רוכב על הגל של הקיפוח והמסכנות מה שגורם להם לרגשות נחיתות שמביאות אותם למעשים קיצוניים שתלטנות,בריונות ,וכוחניות ולנסות להכתיב בכוח הזרוע ע"י טרור והכפשות פנים חרדיות ולכפות על כולם את המסכנות מהמצב שהם גרמו לו בעצמם, בנוסף לפעמים הם מקבלים גיבוי גם 'מרבנים' מסוימים כביכול ת"ח שהפכו יותר לפוליטיקאים עסקנים כביכול מוכשרים ושכחו שהכל משמיים וחושבים שהם מנהלים את העולם מעלים מנדטים ומורידים עם תחבולות וספינים מפגרים (הכוונה לא מתוחכמים) ,ושיודעים לתת גיבוי לרוח הרעה כאילו לשם שמיים בשם המסכנות גם על חשבון אמת ויושרה העיקר להצדיק את הקיפוח ותחושת המסכנות,אז באמת בא ציבור לעיר חילונית וצועק 'גיוולד' על מה ולמה?! מה הרעיון לבוא ולנסות לחרד בכוח הזרוע עיר חילונית שלמה מובהקת מי שרוצה יכול לקרב בדרכי נועם וגם לא כל אחד מוסמך לקרב כל אחד רק מי שמתעסק בתחום ,בנוסף אי אפשר לבוא ולדרוש אוטונומיה לשכונות כגון קרית שמואל שם איש הישר בעיניו יעשה ,אז באמת זה לא בדיוק יונה יהב למרות שאני חושב שבאמת צריך לתת הזדמנות גם לאחרים ו 15 שנים זה מספיק זמן, אבל הציבור החרדי צריך להביט על עצמו במראה ולראות לאן הוא רוצה ללכת והאם הוא עושה זאת בדרך ראויה..
    עוד נקודה למחשבה מה זו הסססמה הזאת 'בחן ובעוצמה' איזו עוצמה ? של בריונות ? של קיפוח? של מסכנות ?של אני אלחם? איך זה מתפרש ואיך זה מסתדר עם דרכיה דרכי נועם?